Iklan Berguna

Friday, February 5, 2010

Perlukan Khidmat Urutan?

Antara Urutan yang di sediakan:

1. Tersalah urat:

- Biasanya impak dari tidur yang tidak sempurna atau bermain sukan.
- Bahagian: Bahu, Kaki, Urat Belikat, Tangan.
- Urut selama 30 minit atau lebih bergantung kepada keseriusan.
- Charge: BAGI LELAKI RM30; BAGI PEREMPUAN RM25.

2. Rawatan Bersalin:

- Urutan selepas bersalin
- Paling kurang 3 hari urutan dan penjagaan dalam pantang.
- Sehari RM80

3. Turunkan Rahim:

- Kedudukan rahim boleh beranjak iaitu 'terlalu tinggi' atau 'jatuh'.
- Istilah rahim 'terlalu tinggi' adalah rahim berada terlalu jauh iaitu kedudukannya tinggi seakan-akan di perut.Kebanyakkan wanita tidak pasti sama ada rahim mereka tinggi atau tidak. Biasanya rahim yang tinggi sukar hamil dan perlukan urutan traditional. Antara petanda rahim terlalu tinggi adalah tidak berasa selesa di bahagian antara perut dan rahim. Jika dirujuk kepda doktor pakat sakit puan juga ia memerlukan urutan tradisional untuk membetulkan kedudukan rahim tersebut.
- Minimum masa urutan yang dibuat adalah 1 jam atau lebih.
- Charge RM 50.00

4. Naikkan Rahim:

- Punca rahim 'jatuh' ialah apabila sesorang wanita yang sering membuat kerja-kerja berat tetapi TIDAK dengan cara yang betul.
- Kita juga sedia maklum semasa di bangku sekolah iaitu cara-cara posisi yang betul. Contohnya mengangkat benda yang berat dengan posisi dan cara yang selamat iaitu dengan menegakkan tulang balakng manakala kaki seakan ingin duduk. Semasa mengangkat benda berat hendaklah menahan nafas dan JANGAN tarik dan hembus nafas ketika itu.
- Tanda-tanda rahim jatuh ini adalah rahim terasa sakit dan ngilu di bahagian rahim.
- Servis urutan rahim 'jatuh' ini memerlukan urutan selama 1 jam atau lebih bergantung kepada pesakit.
- Charge: RM 50.00

5. Rahim Kembang:

- Jangan ketawa bila terdengar Rahim 'kembang' kerana kebanyakkan wanita sekarang mengalami masalah ini dan tidak sedar akan masalah ni.
- Puncanya ialah sering minum air sejuk. PANTANG: air batu, timun, kekacang dll.
- Petandanya ialah kemaluan longgar, kemaluan sering mengeluarkan keputihan yang tidak menyenangkan, sering buang air kecil dll.
- Urutan selama 1jam.
- Charge RM 50.00

6. Urutan Seluruh Badan:

- Urutan meliputi seluruh anggota badan iaitu dari kepala hingga hujung kaki termasuk betulkan urat belikat, keletihan badan, buang angin dll.
- Charge: BAGI LELAKI RM 60.00
- Charge: BAGI WANITA RM50.00
__________________________________________________________________
English Version:

Among the sequence provided:

1. Wrong vein:

- Usually the impact of imperfect sleep or play sports.
- Parts: Shoulder, Foot, vein Scapula, Hand.
- Massage for 30 minutes or more depending on the severity.
- Charge: FOR MEN RM30 ; FOR WOMAN RM25.

2. Maternity care:

- Massage after childbirth
- At least 3 days of massages and treatments in confinement.
- RM80 Per Day

3. Lower Womb:

- Position the uterus can shift the 'too high' or 'down'.
- The term uterus 'too high' is too much of the womb is like a high position in area of stomach. Most of women are not sure whether they are high or not the uterus. Usually high uterine difficult pregnancy and need traditional massage. Among the signs of the uterus is too high is not comfortable in the abdomen and uterus. If the agreement referred to gynecological doctor also will require traditional massage to correct position of the uterus.
 - Minimum order shall be made within 1 hour or more.
- Charge RM 50.00

4. Raise Womb:

- Cause the womb 'down' is when someone women often make heavy work, but NOT the right way.
- We also know that while in high school means the right position. For example, lifting heavy objects to a safe position and that is the cause, while foot-like bone balakng want to sit. While lifting heavy objects should hold their breath and DO NOT pull and then exhale.
- Signs of this fall's womb is the womb feel pain and pain in the uterus.- Service order womb 'fall' is required sequence for 1 hour or more depending on the patient.
 - Charge: RM 50.00

5. Expand the womb:

- Do not laugh when heard womb 'fluffy' because many women are now having this problem and was not aware of the problem.
- The reason is often to drink cold water. Prohibitions: ice, cucumbers, beans, etc..
- Indication is loose genitals, pubic often produce unpleasant vaginal discharge, frequent urination, etc..- Massage for 1 hour.
 - Charge RM 50.00

6. Full Body Massage:

- Sequence covering the entire body, from head to toes including veins correct shoulder, fatigue, wind throw, etc.
- Charge: RM 60.00 FOR MEN
- Charge: RM 50.00 FOR WOMEN

25 comments:

Mama Ira said...

Sesiapa yang memerlukan khidmat boleh call mama ira 013-2694417.

Anonymous said...

Saya ada urut dengan Mama Ira. Sebelum ini pernah urut dengan ramai tukang urut tetapi tak sama dengan mama. Bulan depan saya bawa isteri saya pula.

-Kalai-

Anonymous said...

Minggu lepas ada jumpa kak ira nih. Sbb saya ada masalah rahim. Kahwin dah dekat 8thn tapi takde zuriat. Kak ira cadangkan saya pergi sampai 3 kali. Insya allah next week saya try urut kali kedua.

Naina,
Seremban.

Mama Ira said...

Kena ingat ye, elakkan air batu, benda berkacang contoh kacang panjang, atau benda2 sejuk. Sebab air batu boleh buat rahim kita kembang dan perut pun cepat buncit. Jauhkan benda2 sejuk supaya urat-urat tak tegang.

Anonymous said...

salam..
kalau saya x tau apa masalah, boleh mama ira tengokkan?
saya dah setahun kawin, tapi masih x ada tanda2 lagi.. tq..

Yannz said...

salam.... sy yan.. saya jenis suka mkn air batu.. sy da hampir 2 thn kwin, tp msh belum dikurniakan anak... sedih gak tgk kwan2 da prengnant... sy xda masalah haid... adakah sbb air batu punca saya lmbt dpt anak? adakah setelah mengurut utk rahim kembang, sy akan berpeluang dpt anak?

Anonymous said...

Salam, akak saya last period awal Jun 2010. Sampai sekarang period tak datang lagi. Seperkara lagi saya rasa tak selesa kat bahagian bawah..rasa ngilu, menyucuk2 dan rasa nak buang air kecil..Adakah itu tandanya rahim jatuh. Adakah disebabkan itu period saya tak datang? Bolehkah mengurut menaikkan rahim sepenuhnya?

Anonymous said...

saya keguguran 10 minggu.. sblm ini saya ada mengangkat barang berat.selepas itu,sy berasa sakit pinggang. adakah ini tanda rahim saya jatuh?

Anonymous said...

SALAM,
MAMA IRA BOLE TOLONG URUTKAN RAHIM SAYA KLU KOT2 X BETUL KE?SAYA X TAHU NAK BERURUT KAT SAPA LAGIPUN SAYA DAH KAWIN DH 2 TAHUN TAPI BLUM ADA ZURIAT LAGI...JADI SAYA INGAT NAK MINTA KHIDMAT MAMA IRA UTK URUTKAN...SAYA KAT BNDR BARU SENTUL....KLU BOLE SAYA NAK BERURUT LA...KLU BOLE SMS SAYA DI TALIAN 014-2347885....TQ

Anonymous said...

macam mne nak kenal pasti rahim jatuh yer? confius la ngn rahim jatuh n rahim tinggi tadi 2..

Mama Ira said...

yer,itu masalah rahim adik dan sila buat rawatan di rumah mama ira sekiranya berminat.. Sila telefon nombor yang tertera.. terima kasih.

Mama Ira said...

Kalau rahim jatuh, kedudukan rahim berada di kawasan tempat kencing.

Rahim tinggi berada di kawasan perut.

Mama Ira said...

Kepada yang berminat, sila telefon Mama ira terus.. ACtually no tel Mama Ira ada di sebelah kanan blog ni :)

0132694417 - Mama Ira

Anonymous said...

salam. Bila mama ira balik Taiping? boleh saya book

Anonymous said...

sy baru lepas urut dgn kak ira, badan rasa segar dan ringan ... terima kasih kak ira atas petua yg akak bg tu saya dgn husben amalkan.. semoga usaha kali ini membuahkan hasil i'allah.

Anonymous said...

kalau nak urut kena pg umah mama ira atau mama ira dtg rumah?

Mama Ira said...

Biasanya pelanggan datang ke rumah

Anonymous said...

Ada x buat service urut bersalin dtg ke rumah?

Mama Ira said...

Buat masa ni mama ira tidak ke rumah atau ke tempat pelanggan.

siti_liyan said...

salam mama ira... saya mengalami mslh rahim jatuh.... nampak rahim tu kt depan lubang... sy dh berurut dgn 2 org tp tetap sama... mama ira leh tlg saya x

Mama Ira said...

siti_liyan: Itu bukan rahim, itu tombong. Bahaya kalau tak berurut. Selain sait, tombong akan menyebabkan bau yg kurang menyenangkan dan akhirnya akan mengganggu hubungan suami isteri. Insya Allah Mama Ira dapat membantu. Ramai juga customer yang mempunyai masalah mcm siti.

siti_liyan said...

takutnya saya dgr... klu mcm harga utk urut berapa yer... rumah mama ira kt mana... klu nk urut mama ira free bila

Mama Ira said...

Biasanya mama ira charge untuk urutan satu badan termasuk rahim rm 50 sekali. Boleh tgk di page "Mama Ira Location". Di situ ada alamat dan Map. Call Mama Ira 013-2694417 kalau nak buat appointment.

Anonymous said...

Salam mama Ira..saya perlukan khidmat mengurut..saya baru Bersalin&tgh 40hari pantang..sekarang nih saya sering sakit tulang pelvis&ari-ari..saya rasa sakit bila berdiri lama2..adakah itu tanda rahim jatuh?saya duduk di bandar bukit raja sime Darby tu..saya nk khidmat urutan 1 Bdn termasuk Kwsn rahim..-hazwani

Mama Ira said...

Salam Hazwani,

Itu adalah normal bagi sesiapa sahaja yang bersalin lagi-lagi bersalin normal. Selepas berpantang ibu tersebut tidak digalakkan berjalan dan membuat kerja-kerja berat apatah lagi berdiri terlalu lama. Saya sarankan Hazwani dapatkan rawatan urutan secepat mungkin. Sila call Mama Ira untuk temujanji.

Post a Comment